|
OBČANI ŠALEŠKE DOLINE inetresna skupnost občanov šaleške doline
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
osd2018 Administrator foruma
Pridružen/-a: 24.01. 2018, 22:34 Prispevkov: 26 Kraj: Šaleška dolina
|
Objavljeno: 29 Jan 2018 21:37 Naslov sporočila: Dokumentacija |
|
|
V tej temi so povezave do pomebnih spletnih strani kar zadeva stanovanjskh in hišnih vodovodnih, plinovodnih in toplovodnih sistemov.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o načinu delitve in obračunu stroškov za toploto v stanovanjskih in drugih stavbah z več posameznimi deli: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV12890#
Posebej pomebni se mi zdijo členi 21, 22 in 23.!
lp, tjun8562 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
osd2018 Administrator foruma
Pridružen/-a: 24.01. 2018, 22:34 Prispevkov: 26 Kraj: Šaleška dolina
|
Objavljeno: 29 Jan 2018 21:45 Naslov sporočila: |
|
|
In seveda: v to temo lahko prilepite vse svoje izpiske vaših položnic oz. opažanja nepravilnosti pri obračunu komunalnih prispevkov!
Tu mislim na tekstovno obliko, ki mora biti po potrebi podkrepljena z resničnimi podatki s položnice.
V kratkem bo pripravljen poseben prostor za shranjevanje naših fotokopij položnic in ostale dokumentacije.
tjun8562 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
osd2018 Administrator foruma
Pridružen/-a: 24.01. 2018, 22:34 Prispevkov: 26 Kraj: Šaleška dolina
|
Objavljeno: 31 Jan 2018 22:29 Naslov sporočila: |
|
|
Danes je bilo na akterje MO Velenje, Komunala Velenje d.o.o. in Staning d.o.o. poslano besedilo v elektronski obliki z nasledno vsebino:
Pozdravljeni,
spodaj je podana povezava na novo ustvarjen forum, ki je namenjen seznanjanju o aktivnosti glede razjasnitve nerazumno visokih položnic komunalnih storitev v šaleški dolini, ki jih prejemamo zadnje mesece. Na forumu občani razpravljamo o tem in pripravljamo ustrezno dokumentacijo, kot tudi pritožbo proti takemu samovoljnemu početju.
V naslednjih dneh sledi pisna pritožba, ki jo boste prejeli na svoje naslove:
MO Velenje
Komunala Velenje d.o.o.
Staning d.o.o.
Ko bo stvar zrela, bomo o naši dejavnosti in ukrepih obvestili tudi javna občila.
In v prihodnje tudi pričakujemo srečanje z odgovornimi osebami vseh treh inštitucij.
Za skupino osd (občani šaleške doline), Vojko Travner, Velenje
S tem smo jih seznanili, da ne bomo sedeli in mirno čakali na njihove nerazumne ukrepe - precenjene položnice. Ko bo stvar dozorela, bomo seveda zahtevali skupno srečanje, kjer bodo pač morali ustrezno in z dokaznim gradivom razložiti vzroke takim podražitvam njihovih uslug.
Pričakujemo vašo podporo, torej podporo občanov Šaleške doline / Velenja, Šoštanja in okolice, ki se čutite prizatete in opeharjene ob takem početju javnih služb v Šaleški dolini.
lp, tjun8562 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
osd2018 Administrator foruma
Pridružen/-a: 24.01. 2018, 22:34 Prispevkov: 26 Kraj: Šaleška dolina
|
Objavljeno: 01 Feb 2018 19:02 Naslov sporočila: |
|
|
Še nekaj primerov odiranja in ožemanja občanov po Sloveniji:
DL: Oderuška komunala; kako odgovarjajo pristojni?
20.8.2015 | 14:50
Foto: arhiv; MBJ
Foto: arhiv; MBJ
V mesecu juliju sem dobil račun za komunalne storitve za preteklo trimesečno obdobje (april, maj, junij 2014), ki izkazuje podražitev kar za 110 odst. glede na predhodna obdobja. To je neopravičeno in oderuško. Pojasnila, da je to uskladitev z novo zakonodajo, niso sprejemljiva, saj nova zakonodaja zahteva le ločitev stroškov medija od omrežnine. To pomeni, da bi morali obstoječe stroške prerazporediti v nove postavke. Pri prehodu na novi način obračuna komunalnih storitev ste neopravičeno izkoristili priložnost za enormno oderuško podražitev.
OMREŽNINA ZA VODO
Največja postavka v računu je omrežnina, v kateri so največji stroški najema naprav, ki jih komunali zaračunava občina. Ne vem, od kod občini pravica, da si lasti vodovodno omrežje, ki je zgrajeno iz komunalnih prispevkov, samoprispevkov, fizične soudeležbe krajanov, pomoči bivše JLA, vodarine in nepovratnih sredstev Evropske unije. Pri izračunu amortizacije primarnega vodovodnega omrežja je zagotovo prišlo do namerno napačne predpostavke in izračuna. Sekundarni del vodovodnega omrežja pa je bil zgrajen na stroške porabnikov in večinoma v lastni režiji porabnikov.
To je sedaj sistem, v katerem si občina vzame, kolikor hoče, to pošlje komunali, da naredi elaborat, doda svoje stroške (strošek zavarovanj osnovnih sredstev in naprav, strošek odškodnin, strošek obnove priključkov do števnega mesta - samo pri vodi). Komunala je zainteresirana, da je cena najema od občine čim višja, saj tako lahko svoje stroške višje ovrednoti (po zakonodaji morajo posamezni stroški presegati 10 odst. cene najema, sicer jih ne smejo vključiti v omrežnino). Tako pripravljen elaborat komunala pošlje nazaj v potrditev občinskemu svetu - občini, ki jasno ne bo zavrnila cene, saj tako in tako večji del pripada njej in vse je v skladu z zakonodajo. Seveda tudi zakonodajalec – država bo zadovoljna, ker bo pri višji omrežnini več davka. Tako je oderuški krog omrežnine sklenjen v skladu z zakonodajo.
Omrežnina je izmišljen sistem, s katerim država povečuje cene komunalnih storitev. Da pa bi občani bili zadovoljni in bi ploskali, je prikazano, da se cena medija-vode ni podražila. Kot občana me zanima, kakšna je cena pod črto in ne kdo si koliko prisvoji. Tako mene stane kubični meter vode 6,57 evra/mesec.
Nadzor ministrstva za okolje in prostor (MKO) nad izvajanjem takšnega sistema obračuna je le farsa za občane. MKO ne bo negativno ocenil obračunov, ki so bili narejeni po njihovi zakonodaji in navodilih. Sankcij pa tako in tako ni predvidenih, razen za občana, če računa ne plača - sledi odklop vode, pa čeprav si plačal komunalni prispevek in s tem pokril stroške izgradnje infrastrukture.
KRIVIČNO DO MALIH PORABNIKOV
Velika krivica je z zakonodajo bila storjena malim porabnikom, ker se omrežnina zaračunava po premeru vodomerov in ne po porabi vode. Pri tem so izpuščeni vodomeri DN 15, ki so nameščeni pri velikem številu manjših porabnikih. Ravno tako je zelo krivično, da morajo gospodinjstva, ki živijo v blokih, plačati omrežnino po premeru vodomera DN 20, čeprav tega nimajo nameščenega in imajo skupni vodomer. V takih primerih bi bilo pravično, da se stroški omrežnine zaračunavajo za skupni vodomer in se ti porazdelijo na posamezna gospodinjstva. To je popolnoma nestimulativno za varčevanje z vodo, ki je v naravi v omejenih količinah.
Takih zakonodajalcev si državljani RS ne zaslužimo in jih ne želimo. (Dokaz: Ur.list št.87/16. 11. 2012 in sklep občinskega sveta občine Metlika št.354-21/2014-3.)
SMETARINA
Strinjam se z obračunom komunalnih odpadkov po kilogramih. Večja napaka pa je v tem, da se komunalni odpadki ne tehtajo pri prevzemu od strank, temveč je določeno nekakšno povprečje. To je za nas krajane zelo krivično. V mojem primeru se mi zaračunava 12 kg /3 mes. komunalnih odpadkov, čeprav v 12 letih nisem Komunale Metlika obremenil niti z enim kilogramom. Biološke odpadke predelam v kompost, papirnate odpadke pokurim v kaminu, nevarne odpadke zbiram ločeno v posodo in jih predam Komunali v Novem mestu, ostalo sortiram in zbiram v plastične vrečke, ki so nameščene v kovinski posodi. Tega se ne nabere niti za 12 kg na leto. Tudi te odpadke odpeljem v zabojnike v Novo mesto, saj medtem ko začasno bivam na Gornjem Suhorju, odpadkov ne ustvarjam v Novem mestu.
Zahtevam, da ponovno preverite in zmanjšate stroške najema vodovodnega omrežja, ki ga zaračunavate komunali, in da se prevzem komunalnih odpadkov uredi s tehtanjem pri prevzemu od gospodinjstev. Trdo sem prepričan, da bi na tak način zmanjšali komunalne odpadke za okrog 40 odst.
Čeprav sem po naravi zelo ekološko osveščen in vestno skrbim za ločevanje odpadkov, tega v bodoče ne bom več delal v znak protesta, dokler ne boste odpadkov tehtali tako, kot jih zaračunavate. To je tako, kot bi hodili v neko trgovino, ki je v preteklem letu imela določen prihodek, in bi letos vsi enako plačali, ne glede na to, koliko je kdo dal v košaro!
Večji krivec pri tem je ministrstvo za okolje in prostor, pa tudi občinski svet, ki sta zrežirala in dovolila tako zakonodajo. Po narodnem reku je kriv tisti, ki vrečo drži, kot tudi tisti, ki vanjo meče.
Vsakodnevno davkoplačevalci poslušamo kritike na račun ministrstva za okolje in prostor, kako delujejo v škodo davkoplačevalcev in ne spoštujejo evropske zakonodaje in civilnih iniciativ. Zaračunavanje omrežnine za vodo in dimnikarska zakonodaja sta le del privilegiranega delovanja ministrstva za okolje in prostor v korist javnih služb in v škodo davkoplačevalcev.
Od občine Metlika in Komunale Metlika zahtevam, da javno občanom pojasnita, kdaj bodo začeli obračunavati smetarino po dejanskem stanju, tako kot jo zaračunavajo, in da občanom javno pojasnijo, kako so prišli do količin, ki jih zaračunavajo.
Članek je bil objavljen v 19. številki Dolenjskega lista, v rubriki Rezervirano za vas
Marko Rudman, Gor. Suhor
Oderuški krog komunalnih podražitev sklenjen (odgovor župana)
V Dolenjskem listu je bil objavljen članek z naslovom »Oderuški krog komunalnih podražitev sklenjen«, ki ga je napisal g. Marko Rudman. V nadaljevanju želimo podati nekaj pojasnil, katere smo g. Rudmanu posredovali že večkrat.
Elaborat novih cen komunalnih storitev v občini Metlika je na podlagi državne Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih javnih služb varstva okolja (Ur. l. RS, št. 87/2012) izdelal izvajalec javne službe, to je JP Komunala Metlika d.o.o. Uredba, ki je stopila v veljavo 1.1.2013, določa, da so morale občine sprejeti cene v skladu s to uredbo najpozneje v petnajstih mesecih po uveljavitvi uredbe, to je najpozneje do 31.3.2014. Občinski svet Občine Metlika je nove cene komunalnih storitev obravnaval in sprejel 20. 3. 2014, v veljavo pa so stopile s 1. 4. 2014. Predhodno sta cene komunalnih storitev kar dvakrat obravnavala pristojna občinska odbora Odbor za gospodarstvo, finance in premoženje in Odbor za urejanje prostora in komunalo. Ravno tako je cene obravnaval nadzorni odbor JP Komunala Metlika d.o.o.
Pri tem bi želeli poudariti naslednje:
- cena oskrbe s pitno vodo se ni spreminjala od leta 2004,
- cena odvajanja odpadne vode se je nazadnje oblikovala v letu 2000,
- cena storitev čiščenja odpadne vode se je nazadnje oblikovala v letu 2003,
- cena zbiranja komunalnih odpadkov je bila nazadnje oblikovana v letu 2001,
- stroški najema infrastrukture, stroški energije (elektrike in tekočih goriv) ter stroški dela so se v teh letih bistveno povečali (npr. bencin v obdobju 2000 - april 2014 za več kot 168 %), zaradi česar cene komunalnih storitev niso več pokrivale stroškov v zvezi z izvajanjem teh storitev, zato je imelo JP Komunala Metlika »trajno« izgubo na področju izvajanja gospodarskih javnih služb varstva okolja.
Cene storitev posamezne gospodarske javne službe je sestavljena iz omrežnine (strošek najema javne infrastrukture, zavarovanj,…) in cene storitve (stroški izvajalca javne storitve). Z željo, da bi cene za uporabnike ostale čim dlje nespremenjene in ker veljavne cene niso pokrivale najemnine komunalne infrastrukture, je občina od 1. 1. 2010 dalje iz proračuna občine JP Komunali Metlika d.o.o. plačevala subvencijo za uporabnike, ki so gospodinjstva ali izvajalci nepridobitnih dejavnosti. Tudi ob sprejemu novih cen komunalnih storitev je občina priznala gospodinjstvom in uporabnikom, ki se ne ukvarjajo s pridobitno dejavnostjo, 38 % subvencijo cene omrežnine.
Navedbe g. Rudmana, da je v omrežnino vodovodnega omrežja vključeno tudi vodovodno omrežje zgrajeno s samoprispevki, fizično udeležbo krajanov in pomočjo JLA, ne drži, saj je to omrežje že zdavnaj zamortizirano, torej odpisano in kot tako ne vpliva na višino omrežnine. Ta omrežja so večinoma tudi že obnovljena z javnimi sredstvi.
JP Komunala Metlika d.o.o. nima opreme za tehtanje komunalnih odpadkov neposredno na izvoru nastanka, to je pri uporabniku. Po informacijah Zbornice komunalnega gospodarstva tehtanja smeti na izvoru nastanka ne izvaja nobeno komunalno podjetje v Slovenije. Za nakup ustrezne opreme bi bilo potrebno zagotovitvi znatna finančna sredstva, pri čemer se je potrebno zavedati, da vsaka nabava nove opreme, sploh večje vrednosti, posledično vpliva na višino omrežnine in s tem na ceno storitve.
G. Rudman v članku navaja, kako skrbno ravna z odpadki, ki jih ustvari, ko začasno biva v svojem objektu na Gornjem Suhorju, ter da ne odloži nobenega odpadka na območju občine Metlika. Dejstvo pa je, da so ob koncu vikenda vse posode za zbiranje odpadkov na otokih iz smeri »vikend naselij« polne smeti, kar lahko vsak ugotovi v nedeljo zvečer ali ponedeljek zjutraj.
Zavedamo se, da so cene komunalnih storitev visoke in predstavljajo veliko breme družinskih proračunov naših občanov. Dejstvo je, da ima občina razpršeno poselitev, da je v zadnjih letih intenzivno gradila in obnavljala komunalno infrastrukturo, da dosegamo 99 % pokritost prebivalstva s pitno vodo iz javnega vodovoda, da smo ena izmed občin z največjo pokritostjo s kanalizacijskim omrežjem in čistilnimi napravami, vsa ta vlaganja pa posledično vplivajo na višino cene.
Članek je bil objavljen v 21. številki Dolenjskega lista, v rubriki Rezervirano za vas / Popravki in odgovori
Darko Zevnik, župan Občine Metlika
Oderuški krog podražitev komunalnih storitev je sklenjen (odgovor Marka Rudmana)
V podanem odgovoru občine Metlika na moj prispevek: ODERUŠKI KROG PODRAŽITEV KOMUNALNIH STORITEV JE SKLENJEN moram zaradi objektivne obveščenosti javnosti ponoviti nesporna dejstva:
Podražitev komunalnih storitev v mesecu april, maj, julij, 2014 je bila kar za 110%. Ponavljam, da ste izkoristili spremembo metodologije za določanje cene vodovodnih dajatev in izpeljali zgoraj navedeno podražitev. Citirana zakonodaja v vašem in mojem prispevku ne določa cene, temveč zahteva, da se uvede omrežnina. To pomeni, da bi obstoječe stroške bilo potrebno prerazporediti.
Ne dvoumno je, da je ministrstvo za okolje in prostor sprejelo krivično zakonodajo za državljane, kateri jih plačujemo. To ministrstvo je gluho in slepo, saj pri sprejemanju zakonodaje ne upošteva svojih državljanov. Javni interes je prvo potrebno uskladiti z državljani in šele nato z izvajalci. Očitno pa v naši državi javna podjetja določajo ministrstvu, kaj morajo sprejeti. Državljani smo, le predmet plačevanja.
Za nas porabnike je pomembno koliko plačamo pod črto. Prepričevanje kako se nekatere cene niso spremenile od leta 2001 je zavajanje javnosti, ker so se v preteklem obdobju izmišljale nove postavke (števnina, i.t.n.).
V vašem odgovoru niste odgovorili na osnovno vprašanje: »Od kod vam pravica, da si lastite vodovodno omrežje?«. V odgovoru navajate, da je vodovodno omrežje zgrajeno iz samoprispevkov, fizično udeležbo krajanov in pomočjo bivše JLA že z amortizirano. Po ekonomski logiki in pravilih bi se potem stroški morali znižati in ne povišati. Da je to omrežje obnovljeno je ne resnična navedba, saj del omrežja poteka tudi po moji parceli in bi to verjetno opazil. Sami navajate, da je omrežje zgrajeno in obnovljeno iz javnih sredstev, kar opravičuje moje vprašanje od kod občini pravica, da si lasti vodovodno omrežje in komunali zaračunava najemnino, ki se z dodanimi stroški komunale imenuje omrežnina.
Vaš izgovor glede tehtanja smeti je samo linija manjšega odpora, da ne bilo treba nič narediti. Za nas uporabnike komunalnih storitev je to krivično in ekološko nestimulativno. Ne vem kje so tu inšpekcijske službe, da dovolijo tak obračun?. Očitno si v tej državi javna podjetja lahko določajo pravila sama sebi. Izgovor na investicije je nesprejemljiv, saj niste to utemeljili s številkami.
Resnica je, da komunale Metlika v 12–tih letih nisem obremenil niti z enim kilogramom smeti. Kljub moji zahtevi se niso potrudili niti toliko, da bi mi sporočili kam naj bi smeti odlagal. Tako jih vozim v Novo mesto in jih skupaj z smetmi iz Novega mesta pred odlaganjem v skupne zabojnike tehtam. Od februarja letošnjega meseca sem ugotovil, da komunali v Novem mestu plačam 5 x več smetarine, kot jih dejansko ustvarim. Prepričan sem, da je to pravi vzrok, da se izogibate tehtanju in pravičnemu obračunavanju.
Vaše sklepanje glede odlaganja smeti ob vikendih iz smeri vikend naselij so zgrešena ugibanja. Polnejši kontejnerji nastanejo ob vikendih zato, ker jih komunala za vikend me prazni in drugi razlogi za to obstajajo. To se dogaja tudi tam, kjer ne gravitirajo vikendi.
Subvencioniranje komunalnih uslug je le prelaganje davkoplačevalskega denarja in podpora komunali za lahko in udobno preživetje. Komunalna podjetja bi morala sama skrbeti za svoje prihodke, odhodke in investicije, saj imajo zato dobro plačane menedžerje in ne potrebujejo botrstva. Seveda občini odgovarja tak sistem, ker tam kjer se medved valja tudi dlake ostajajo.
Članek je bil objavljen v 22. številki Dolenjskega lista, v rubriki Rezervirano za vas / Popravki in odgovori
Marko Rudman, Gornji Suhor
Torej kot kaže, je tak način ropanja naših denarnic postal slovenski javnoslužbeni šport!?
Skranji čas, da takemu početju napravimo konec.
lp tjun8562 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
osd2018 Administrator foruma
Pridružen/-a: 24.01. 2018, 22:34 Prispevkov: 26 Kraj: Šaleška dolina
|
Objavljeno: 01 Feb 2018 19:05 Naslov sporočila: |
|
|
In še nekaj takih, ki "ti odnesejo glavo"...
Ministrstvo sestavilo primerjavo cen komunalnih storitev
Najnižje cene oskrbe z vodo, čiščenja odpadne vode in ravnanja z odpadki bi morale imeti gosto naseljene občine, najvišje pa majhne občine.
Ljubljana – Na ministrstvu za kmetijstvo in okolje so sestavili primerjavo cen gospodarskih javnih služb varstva okolja, občine pa razvrstili v devet skupin. Najnižje cene oskrbe z vodo, čiščenja odpadne vode in ravnanja z odpadki bi morale imeti gosto naseljene občine, najvišje pa majhne občine.
Javno objavo povprečnih cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki, odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode in preskrbe s pitno vodo predvideva uredba o metodologiji za oblikovanje teh cen iz leta 2012. S to uredbo so poskušali preprečiti morebitno divjanje cen, ki so bile zamrznjene do 1. januarja 2013. Zato na ministrstvu za kmetijstvo in okolje opozarjajo, da so cene v objavljeni primerjavi verjetno nekoliko neskladne z dejanskim stanjem, saj so še iz leta 2012. Lanske cene bodo uporabili v novi primerjavi letos jeseni.
Občinam uredba nalaga, da podatke o obračunski, potrjeni in zaračunani ceni storitve javne službe (ločeno na fiksni del za vdrževanje infrastrukture in na ceno izvajanja posamezne javne službe) sporočijo ministrstvu najpozneje do 31. marca za leto prej. »Kar nekaj občin tega ni upoštevalo,« je povedal generalni direktor direktorata za vode in investicije Boštjan Petelinc. Kljub temu so na MKO v devet skupin vpisali vse občine, glede na velikost občin, število prebivalcev in gostoto poseljenosti.
Sporočilna vrednost
Kazni za občine, ki podatkov ne bodo poslale, niso predvidene. Leon Behin iz MKO kljub temu meni, da imajo objavljeni podatki sporočilno vrednost. »Naš namen je, da občani in občine vidijo, kaj se dogaja in zakaj ima njihov sistem takšno ceno,« je dejal Behin. Pojasnil je, da bo ob velikem odzivu občanov župan lahko od izvajalca javne službe zahteval odgovor, zakaj je predlagal take cene. Če izvajalec ne bo znal pojasniti cene, bo župan zagotovo zahteval spremembe. Po drugi strani pa bo lahko župan tudi vprašal, zakaj so v njegovi občini storitve javnih služb varstva okolja cenejše kot drugod, saj to lahko pomeni tudi premalo denarja za vdrževanje infrastrukture in dolgoročno škodo. To je po mnenju Behina še močnejši vzvod za poročanje kot kazni.
Veliki cenejši od malih
V uredbi je tudi določilo, da mora izvajalec javne službe v postopek spremembe cen, če so te za več kot 10 odstotkov višje ali nižje od stroškov javne službe. Po novem izvajalec javne službe tudi ne sme prenašati denarja v druge dejavnosti.
Behin je še pojasnil, da je v drugih državah, kjer take primerjave že imajo, uvajanje primerjav vzelo pet let. Po cenah iz leta 2012 je dobava kubika vode v Sloveniji stala od 51 do 77 centov, vzdrževanje in razvoj infrastrukture pa od dva do štiri evre. Pri tem so cene v velikih in gosto naseljenih občinah praviloma nižje kot v majhnih in najredkeje naseljenih občinah. »Do zdaj se občine niso mogle primerjati na podobnih osnovah,« pravi Behin. Podatke bodo osveževali najmanj enkrat na leto, uvrstitve občin v skupine pa se bodo spreminjale sproti. V gradnji je namreč precej vodovodov, čistilnih naprav in tudi centrov za ravnanje z odpadki, kar vpliva na podatke. »Nobenih ovir pa ni za objavo najvišjih in najnižjih cen v državi,« še pravi Behin.
lp, tjun8562 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
osd2018 Administrator foruma
Pridružen/-a: 24.01. 2018, 22:34 Prispevkov: 26 Kraj: Šaleška dolina
|
Objavljeno: 01 Feb 2018 19:10 Naslov sporočila: |
|
|
Lanskoletni (2017) sklepi in ugotovitve:
Občine dobivajo orodje za primerjavo cen komunalnih služb
Štiri leta po sprejemu uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja občine dobivajo orodje, s katerim lahko primerjajo stroške izvajalcev teh storitev. Večina namreč cene komunalnih storitev primerja s cenami v sosednjih občinah, kar pa ni nujno primerljivo.
Konec leta 2012 uveljavljena uredba o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja je uvedla nov način oblikovanja teh cen ter pristojnost njihovega določanja ponovno prenesla na občine.
Da bi županom olajšali odločanje o potrditvi predlaganih cen izvajanja javnih gospodarskih služb varstva okolja, je okoljsko ministrstvo spomladi 2014 začelo tudi javno objavljati povprečne cene komunalnih storitev po posameznih skupinah občin. Vendar pa so tako izvajalci komunalnih storitev kot tudi župani takoj opozorili, da metodologija za določitev primerjalnih območij ni ustrezna.
Zato so na pobudo Zbornice komunalnega gospodarstva pri GZS in združenj občin pripravili primerjalno analizo, ki naj bi sčasoma postala regulativno orodje za preglednost poslovanja in določanja cen izvajanja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja, je danes na novinarski konferenci v Ljubljani povedal predsednik zbornice Miran Lovrič.
V dokumentu so podrobneje analizirani vsi dejavniki, ki na osnovi prostorske urejenosti, kakovosti, zanesljivosti oskrbe ter trajnostne naravnanosti omogočajo primerjavo cen komunalnih storitev, je dejal Lovrič, ki je zadovoljen, da je k analizi pristopila večina javnih podjetij in tudi občin.
Z analizo je zadovoljen tudi Leo Kremžar iz Skupnosti občin Slovenije. Z njo so namreč občine dobile orodje za lažje ocenjevanje, ali so predlagane cene komunalnih storitev primerne. "Če tega orodja ni, se primerjamo s sosedi," je dejal in se vprašal, ali se lahko vsi med seboj primerjamo na istih osnovah. "Mislim, da ne," je odgovoril.
Oba sta se strinjala, da komunalna podjetja ne morejo imeti enakih cen. "Delamo v različnih pogojih," je dejal Kremžar in pojasnil, da morajo nekatere občine denimo vodo kupovati, druge je imajo preveč, ene imajo več stroškov s čiščenjem vode kot druge, tudi vodovodna omrežja so v različnem stanju.
Primerjalna analiza najprej razvrsti občine in s tem izvajalce v skupine, ki so med seboj primerljive. "Zato dobimo podatke, ki so uporabni, v nasprotnem primeru pa se večina primerja s sosedi, kar pa ni primerljivo," je dejal Kremžar, ki želi, da bi se v analizo vključile vse občine in izvajalci, podatki pa bi postali javni. "To smo dolžni občanom," je poudaril.
Primerjalno analizo so naredili na Inštitutu za javne službe, katerega strokovna sodelavka Stanka Cerkvenik je povedala, da so poskušali bolj celovito upoštevati vse pogoje izvajanja gospodarskih javnih služb posameznih izvajalcev in jih razvrstiti v malo bolj strokovno zasnovane skupine.
Analiza je npr. po njenih besedah pokazala, da je največji generator stroškov na področju oskrbe s pitno vodo gostota odjema. Kjer so uporabniki teh storitev poseljeni bolj na gosto, so tako stroški komunalnega podjetja nižji.
Ob tem je poudarila, da se primerjalna analiza ukvarja s stroški in ne s cenami, saj so te "bolj ali manj politična odločitev". Kljub temu pa radi bi presekali pogosto prakso, da občine določajo cene komunalnih storitev na podlagi cen iz sosednjih občin, čeprav so pogoji izvajanja bistveno drugačni, se je strinjala s Kremžarjem. Analiza pa je koristna tudi za izvajalce, saj jim ponuja strokovne osnove za določanje cen, je dodala.
lp, tjun8562 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
osd2018 Administrator foruma
Pridružen/-a: 24.01. 2018, 22:34 Prispevkov: 26 Kraj: Šaleška dolina
|
Objavljeno: 01 Feb 2018 19:38 Naslov sporočila: |
|
|
Sestavek je skopiran v to temo:
Tukaj naj bodo umeščene teme o komunalnih prispevkih v omenjenih krajih, kot tudi predlogi, misli in ideje, oz. sklici na srečanja in podobno. In spodaj še enkrat nekaj točk, ki bi lahko bile kot pomoč pri organiziranju aktivne skupine v pogovorih z JS
Predlog, koncepta:
1. najprej pritožbo smiselno oblikovati in spraviti na papir
2. odpreti posebno spletno stran ali forum namenjen izključno tej temi
3. na omenjenem forumu predstaviti besedilo pritožbe in možnost podpisa le te
4. istočasno pripraviti arhiv vseh, ali čim več, spornih položnic za plačilo komunalnih prispevkov
5. določiti datum srečanja prizadetih strank / občanov in oblikovanje skupine, ki nas bo zastopala
6. o vseh dejavnostih, ki potekajo in bodo potekale, obveščati javna občila
Frustracije, ki so prisotne moramo umiriti in predvsem trezno razmisliti , kako bomo to izpeljali. Seveda nam je vsega dosti, ampak večino vzvodov imajo v rokah javne službe z občino na vrhu. Torej bo potrebno precej diplomacije in tehtnih premislekov, pred nastopi v javnosti in v srečanjih z odgovornimi (občina in komunala). Torej ohladimo glave, pripravimo besedilo, se sestanimo in organizirajmo in šele potem nastopimo, kot je v skladu zakonom.
Tako nekako sem si jaz zamislil koncept naših nadaljnih ukrepov.
Pričakujemo vaša mišlenja in predloge. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
osd2018 Administrator foruma
Pridružen/-a: 24.01. 2018, 22:34 Prispevkov: 26 Kraj: Šaleška dolina
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
romulus Administrator foruma
Pridružen/-a: 25.01. 2018, 20:01 Prispevkov: 13 Kraj: Šoštanj
|
Objavljeno: 02 Feb 2018 15:38 Naslov sporočila: ODERUŠKI STROŠKI KOMUNALE |
|
|
To je enostavno neverjetno....kapital je sveta vladar...vsepovsod in na vsakem koraku nam kradejo vsi, ki imajo 5 minut časa...NE, KOMUNALI VELENJE SE NE BOMO VEČ PUSTILI RUBITI !!! _________________ Metka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|